۰
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱
کارشناس مذهبی:

صحیفه سجادیه اثر پر خیر و برکت امام پنجم شیعیان است/ حضرت سجاد(ع) از واقعه عاشورا پاسداری کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: صحیفه سجادیه اثر پر خیر و برکت آن امام است که باید به تمام جنبه های آن به صورت کارشناسی شده پرداخته شود.
صحیفه سجادیه اثر پر خیر و برکت امام پنجم شیعیان است/ حضرت سجاد(ع) از واقعه عاشورا پاسداری کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع)، بیان کرد: آن حضرت در واقعه عاشورا حضور داشت اما به دلیل بیماری سخت، توان حضور در میدان جنگ را نداشته است.

این کارشناس مذهبی گفت: امام چهارم، در مسیر عراق و شام،همراه کاروان اسرا بود و به همراه حضرت زینب (س) پیام قیام عاشورا را تکمیل کردند.

وی تصریح کرد: خطبه های حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در کاخ ظلم یزیدیان موجب شناخت و آگاهی مردم از جایگاه و شخصیت والای اهل بیت عصمت و طهارت شد.
حجت‌الاسلام بامری ادامه داد: صحیفه سجادیه اثر پر خیر و برکت آن امام است که باید به تمام جنبه های آن به صورت کارشناسی شده پرداخته و به آن عمل شود.

 این کارشناس مذهبی افزود:امام پنجم شیعیان به همراه عمه بزرگوار خود، همانطور که از واقعه و حادثه عاشورا حفاظت و پاسداری کردند، همه اضلاع و ابعاد عاشورا را در سخنان و مواضع خودشان به ارث گذاشتند‌

وی خاطرنشان کرد: بنابر روایات شیعه، امام سجاد(ع) به دستور ولید بن عبد الملک با سمّ به شهادت رسید و مدفن وی در قبرستان بقیع در جوار مزار امام حسن مجتبی(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 1624
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما