امام جمعه موقت بخش جلگه چاه هاشم بیان کرد؛

خصوصیات بی نظیر عید مبعث برای بشریت/ ایرانیان از دیرباز به درختکاری می پرداخته اند

صدای بلوچ , 15 اسفند 1399 ساعت 12:18

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدبخش بامری گفت: مبعث، روز برافراشته شدن پرچم رسالتی است که خصوصیات آن برای بشریت ممتاز و بی نظیر است.


به گزارش صدای بلوچ، حجت‌الاسلام والمسلمین واحدبخش بامری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان با اشاره به فرارسیدن عید مبعث، عنوان کرد: عید شریف مبعث‌ در حقیقت عید تاریخ انسانیت و روز برافراشته شدن پرچم رسالتی است که خصوصیات آن برای بشریت ممتاز و بی نظیر است.

خطیب جمعه این هفته بخش جلگه چاه هاشم در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی، گفت: در کشور ما ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که نخستین روز آن روز درختکاری است.

امام جمعه موقت بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان افزود: درختکاری در کشورمان دارای پشتوانه ای از علایق ملی و سنت تاریخی است.

وی تصریح کرد: تاریخ نشان می دهد که ایرانیان از دیرباز جشن های ملی خاصی داشتند که در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام ویژه ای می گذاشتند.


حجت‌الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: در کشورمان ، مردم روز ۱۵ اسفند که مصادف با روز درختکاری است با حضور در پارکها و جنگلها نسبت به کاشت نهال و درخت اقدام می کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 1580

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1580/خصوصیات-بی-نظیر-عید-مبعث-بشریت-ایرانیان-دیرباز-درختکاری-می-پرداخته-اند

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir