عضو حماس: کرانه باختری مانند غزه مسلح شود

صدای بلوچ , 13 تير 1399 ساعت 9:55

یکی از اعضای مقاومت اسلامی فلسطین از جنبش فتح خواست برای مقابله با طرح اشغال کرانه باختری، مسلح شود.


به گزارش صدای بلوچ به نقل از فارس، «محمود الزهار»، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از حنبش فتح خواست برای خود هدف اصلی تعیین کرده و از توافق اسلو خارج شود.

او پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که ضروری است که همه فلسطینیان در داخل و خارج مرزهای اشغالی فلسطین بر حول محور هدف آزادسازی فلسطین دور هم جمع شوند.

الزهار گفت که حماس این آمادگی را دارد و می‌خواهد دست خود را به سوی تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح دراز کند تا به یک موضع واحد بر اساس اصول و مکانیزم جدید برسد.

او با بیان اینکه بهتر است روش مقابله با دشمن صهیونیست در غزه، در کرانه باختری نیز اجرا شود، رسماً از فتح خواست برای مقابله با اشغالگران صهیونیست به مقاومت مسلحانه روی بیاورد.

عضو حماس گفت که «ما باید برنامه واقعی برای آزادسازی فلسطین روی میز داشته باشیم؛ برنامه‌ای که بر اصول جدید همانند آنچه در غزه رخ داد و منجر به آزادی این منطقه شد، مبتنی باشد». محمود الزهار گفت که جلب حمایت مردمی در سرتاسر مناطق فلسطینی برای فشار به اسرائیل باید صورت بگیرد.

رژیم اشغالگر قدس طی ماه ‌های گذشته به دنبال اشغال بخش‌های جدیدی از اراضی فلسطین است. این رژیم می‌خواهد ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری را به قلمرو خود ملحق و اشغال کند.

مطابق قوانین و قطعنامه‌های شورای امنیتی، مناطقی را که رژیم صهیونیستی بعد از سال ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورده، اشغالی به شمار می‌رود و اسرائیل حق ایجاد شهرک و سرمایه‌گذاری در این مناطق را ندارد. 

منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال آن در کرانه باختری است، جزو غور اردن (دره اردن) بوده و منطقه حاصلخیز با منابع آبی سرشاری بوده و بیشترین میزان محصولات کشاورزی اراضی فلسطین در این منطقه تولید می‌شود.

تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس در اعتراض به این طرح اشغالی، همکاری و هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی بر اساس توافق اسلو را تعلیق کرده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 1336

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1336/عضو-حماس-کرانه-باختری-مانند-غزه-مسلح-شود

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir