۰
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۲
گزارشی از خسارت آتش به باغات هودیان؛

کشاورزان خسارت دیده دلگان به کمک دولت نیاز دارند/لزوم بیمه محصولات کشاورزی

کشاورزان دهستان هودیان شهرستان دلگان که باغات آنها در آتش سوزی اخیر آسیب دیده به کمک و مساعدت دولت نیاز دارند.
کشاورزان خسارت دیده دلگان به کمک دولت نیاز دارند/لزوم بیمه محصولات کشاورزی
به گزارش صدای بلوچ، پنج شنبه گذشته باغات دهستان هودیان شهرستان دلگان طعمه حریق شد، که با تلاش مردم، بسیجیان و گروه های جهادی این آتش اطفا شد گرچه دو خودرو به محل آتش سوزی اعزام شده بودند.

با توجه به اینکه شغل اکثر اهالی این منطقه کشاورزی است و به اکثر محصولات باغی آنان که موعد برداشت آن هم در فصل تابستان است، آسیب جدی وارد شد.

رحیمی یکی از کشاورزان هودیان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه 50 اصله نخل و 15 بوته درخت پرتقال و انار از من طعمه حریق شده اند، بیان کرد: 500 میلیون ریال فقط خسارتی بوده که از محصول درختان من وارد شده است.

کشاورزان خسارت دیده به کمک دولت نیاز دارند

وی ادامه داد: هر کدام یک از این درختان خرما نزدیک به 50 تا 60 سال عمر داشته که خسارت آنها هم غیرقابل جبران است چرا که زحمت عمر یک انسان پای آن بوده است.

رحیمی با بیان اینکه تنها درآمد او و اکثر اهالی دهستان هودیان شهرستان دلگان کشاورزی است، تصریح کرد: از دولت و مسئولان تقاضا داریم تا نسبت به جبران خسارت و کمک به کشاورزان آسیب دیده اقدام کنند.

مجتبی شجاعی فرماندار شهرستان دلگان در این خصوص به خبرنگار ما گفت:از عصر پنجشنبه هفته قبل، نخلستان و مرکبات دهستان هودیان شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان طعمه حریق شد که با تلاش مردم و بسیجیان پس از 4 ساعت اطفا شد.

این مسئول عنوان کرد: در آتش سوزی باغات دهستان هودیان این شهرستان تعداد ۳۵۰ اصله درخت خرما و حدود ۵۰ الی ۶۰ بوته درخت انار و پرتقال طعمه حریق شده اند.

پرداخت خسارت از سوی بیمه

شهناز رفعت پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان هم با بیان اینکه به فصل برداشت محصول خرما نزدیک می‌شویم و بیشتر محصول این نخیلات کاملا از بین رفته است افزود: کشاورزانی که محصول خودشان را بیمه کرده‌اند نگرانی در این خصوص نداشته باشند زیرا بیمه خسارت وارده به آنان را پرداخت می‌کند.

از سویی دیگر نیاز است که کشاورزان با توجه به اینکه حادثه هیچ گاه خبر نمی کند و اتفاقات از این دست‌ و یا غیرمترقبه ممکن است که در هر کجا رخ بدهد، لذا نسبت به بیمه کردن محصولات باغی و زراعی خود اقدام کنند تا در صورت وقوع حادثه نسبت به وصول خسارت اقدام کنند.

در هر حال شغل اکثر مردم این دهستان کشاورزی است، و با توجه به خسارت گسترده به باغات آنها و همچنین نزدیک فصل برداشت برخی از محصولات هم بوده، نیازمند کمک و حمایت همه جانبه از سوی دولت هستند.

دهستان هودیان با جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر در ۶۰ کیلومتری شمال شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1296
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما