۰
جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵
امام جمعه دلگان:

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نقشه دشمنان را باطل می کند

امام جمعه دلگان گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نقشه های شوم دشمنان را باطل می کند.
حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نقشه دشمنان را باطل می کند
به گزارش صدای بلوچ، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه شهر دلگان با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سوم جمادی الثانی، اظهار کرد: فاطمه، فاطمه نامیده شده است چون خلق از شناخت مقام و جایگاه ایشان منقطع است.
وی افزود: خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) فرموده است: « ‌ای پیامبر! اگر تو نبودی هستی را نمی‌آفریدم، و اگر علی علیه السلام نبود تو را خلق نمی‌کردم، و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را به وجود نمی‌آوردم.»، به راستی که مقام حضرت فاطمه(س) اینچنین بلندمرتبه و عظیم است.
خطیب جمعه دلگان در ادامه به سالروز اعلام همبستگی همافران نیروی هوایی ارتش در حضور بنیان گذار انقلاب در ۱۹ بهمن ماه ۵۷ اشاره کرد و گفت: در میان قوای مسلح قبل از اینکه پیروزی قطعی شکل بگیرد، نیروی هوایی با امام اعلام همبستگی کرد و این کار همافران برگ زرینی بر افتخارات این نیرو افزود.
وی با تاکید بر اینکه ۲۱ بهمن ماه سالروز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۷ است، بیان کرد: زمانی که دولت دست نشانده پهلوی متوجه نابودی و پایان حکومت خود نزدیک میشد، دستور حکومت نظامی در شهر تهران را داد، با این دستور ترس و وحشت عجیبی مملکت را فراگرفته بود، اما امام خمینی فرمودند: از طرف من به مردم اعلام کنید که به خیابان ها بریزند.
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری ادامه داد: با این فرمان تاریخی امام در ۲۱ بهمن سال ۵۷ زمینه پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ فراهم شد.
وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در طول چهار دهه گذشته ملت مسلمان ایران با حضور در صحنه های مختلف عشق و علاقه خود به نظام اسلامی را نشان داده اند.
وی بیان کرد: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، پیام های زیادی برای دوستان و دشمنان دارد.
امام جمعه دلگان افزود: دشمنان تبلیغ می کنند که مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور نداشته باشند، اما حضور مردم باطل کننده نقشه های شوم دشمنان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: دشمن در این میان در انتظار است که با کاسته شدن از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ نتیجه جنگ اقتصادی را که علیه کشور و انقلاب آغاز کرده را ببیند، اما مردم در پازل دشمنان بازی نخواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در ادامه اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر که با ایام شهادت حضرت زهرا (س) تقارن پیدا کرده بود، از آن طرف مراسم عزاداری برای دخت نبی اکرم (ص) گرفته می شود و از سویی دیگر به بهانه جشن پیروزی انقلاب اسلامی، مجلس شادی برگزار می شود به نحوی که در شأن مردم این منطقه و در شأن محبین و پیروان اهل بیت (ع) نبوده است.
امام جمعه دلگان ادامه داد: این مسئله قابل تامل است و انتظار نبود که جشنی به این صورت آن هم زمانی که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) باشد توسط برخی از آقایان برگزار و به شادی ه‍ای آنچنانی بپردازند.
وی با تاکید بر اینکه از برگزار کنندگان این جشن گلایه مندیم، تصریح کرد: امیدواریم از این به بعد مراسماتی را که در قالب فرهنگی برگزار می کنند، حتما از قبل «شورای فرهنگ عمومی» و متولیان امور فرهنگی را اطلاع رسانی نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری بیان کرد: من احساس می کنم برخی به وظایف خودشان یا آگاه نیستند‌ و یا اینکه غافلند، من امیدوارم این مسائل از روی ناآگاهی باشد.
وی با بیان اینکه برخی ها در بعضی امور که به آنها مربوط نیست دخالت می کنند، گفت: گاهی اوقات به بهانه برگزاری مثلاً شورای فرهنگ عمومی که ریاست شورای فرهنگ عمومی از لحاظ قانونی بر عهده امام جمعه است، در نبود او فرماندار به عنوان قائم مقام و دبیری این شورا بر عهده ارشاد اسلامی است.
امام جمعه دلگان بیان کرد: من دو مرتبه خبردار شدم که نشست شورای فرهنگ عمومی بدون اینکه دفتر امام جمعه به عنوان نماد مسئول این شورا اطلاع داشته باشد، در فرمانداری آن هم توسط معاون عمرانی فرماندار دلگان برگزار شده است که در قانون هم این موضوع نیامده است.
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری خاطرنشان کرد: این مباحث باعث می شود گاهی مشکلاتی ایجاد شود و کسی که تخصصی نسبت به این موضوع ندارد، ورود پیدا می کند و نتیجه اش جلساتی می شود که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ،از آن طرف در مسجد جامع مجلس عزاداری است و از سویی دیگر جشن، هلهله و رقص است که جای تاسف فراوان دارد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 127
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما