۰
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۲
کارشناس مسائل سیاسی:

پیروزی انقلاب نتیجه قیام ۱۵ خرداد ۴۲ بود

رضا خادمی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی(ره) نتیجه قیام ۱۵ خرداد ۴۲ بود.
پیروزی انقلاب نتیجه قیام ۱۵ خرداد ۴۲ بود
رضا خادمی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز قیام 15 خرداد در سال 1342، اظهار کرد: قیام 15 خرداد یکی از مهم ترین حرکت های اعتراض آمیز ملت مسلمان ایران در یک قرن اخیر علیه حکومت استبداد شاهنشاهی بوده است.

وی ادامه داد: این قیام با رهبری منسجم بنیان گذار انقلاب اسلامی منشاء تحولات عظیم در تاریخ معاصر ایران بوده است، از اینرو همواره توجه بسیاری از محققان و پژوهشگران را به خود جلب کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: قیام تاریخی 15 خرداد نقطه آغاز و عطفی در تاریخ مبارزات ملت مسلمان ایران بوده است، امام خمینی (ره) آفریننده و شکل دهنده این قیام الهی و عظیم بوده است.

خادمی گفت: با فرارسیدن سالروز قیام 15 خرداد، خاطره غم انگیز و حماسه آفرین این روز تجدید می شود، روزی که بنابر آنچه مشهود است و در تاریخ ذکر شده، قریب به 15 هزار نفر از ملت مظلوم و ستم کشیده ایران به خاک و خون کشیده شدند.

وی با اشاره به اینکه 15 خرداد روز است که طلیعه نهضت اسلامی این ملت شجاع و غیور شد، اضافه کرد: نهضت عظیمی که به دنبال قیام روحانیت متعهد و انقلابی در مقابل محمدرضا پهلوی که مخالفتش با اسلام آشکارتر شده، قیام 15 خرداد شکل گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در تبیین این واقعه فرموده اند: "ملت ما این روز را عزیز می شمارد و من روز 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم.

خادمی خاطرنشان کرد: بعد از سخنرانی آتشین امام خمینی (ره) علیه شاه و مستکبران در دهم محرم سال 1342 یعنی 13 خرداد، قیام ملت مسلمان ایران در 15 خرداد همان سال شکل گرفت و نتیجه آن قیام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1190
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما