۰
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۵
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

سامانه4030 پاسخگوی سوالات کرونایی شهروندان سیستان وبلوچستان/ از مراجعه غیرضروری به بیمارستان ها خودداری کنید

نورمحمد بخشانی گفت: ارتباط شهروندان باسامانه 4030 علاوه بر انجام رایگان تست آنلاین کرونا، به تمامی سوالات پاسخ داده وکمک می کند تا شهروندان مراجعه غیرضروری به بیمارستان ها نداشته باشند.
سامانه4030 پاسخگوی سوالات کرونایی شهروندان سیستان وبلوچستان/ از مراجعه غیرضروری به بیمارستان ها خودداری کنید
به گزارش صدای بلوچ، نورمحمد بخشانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: بیماری کرونا مانند سایر بیماری‌ها کنترل خواهد شد و شرایط عادی به جامعه بازمی‌گردد، تنها کافی است که اصول بهداشت فردی را رعایت و از حضور در مکان‌های پر جمعیت اجتناب و آرامش خود را هم حفظ کنیم.

وی بیان کرد: همه افراد جامعه در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا کووید 19 هستند اما افرادی که در معرض بیشترین آسیب هستند سالمندان بوده، همچنین آن دسته از افرادی که دارای بیماری زمینه ای و یا سیستم ایمنی ضعیفی هستند خصوصا بیماران قلبی، دیابتی، افرادی که سابقه فشار خون و بیماری کلیوی در معرض خطر می باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: محلول هایی که پایه الکلی داشته و از درصد مناسبی برخوردار باشند برای شست وشوی دست ها و سطوح موثر هستند، در این راستا گاها باورهای غلطی مبنی بر استفاده خوراکی از الکل ها نیز وجود دارد که خود باعث بروز مشکل درافراد می شود.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: متاسفانه برخی مواقع اطلاعات نادرست وشایع از منابع نامعتبر باعث بروز چنین مشکلاتی در سطح جامعه می شود.

بخشانی از همکاری مردم برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: آنچه مهم است اینکه مردم باید به دستورالعمل های صادر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت توجه و به آن عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از انتقال این ویروس مردم باید با سامانه های تعریف شده از سوی وزارت بهداشت همچون سامانه 4030 ارتباط برقرار کرده و از مراجعه به بیمارستان ها خودداری کنند زیرا مراجعه زیاد به مراکز درمانی و بهداشتی افراد را در معرض آلودگی قرار می دهد که ارتباط با سامانه ها در این موقعیت بهترین راهکار بوده و مشاوران و کارشناسان راهنمایی های لازم را به شهروندان از این طریق ارائه می دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پاسخ به این سوال که آیا فردی که یکبار به این ویروس مبتلا شده در برابر آن ایمن می شود، گفت: این احتمال براساس موارد قبلی ویروس ها وجود دارد که ایمنی صورت گرفته اما چون کرونا کووید19 ویروسی جدید به شمار می رود و ساختار آن مشخص نیست و تحقیقات در مورد آن توسط محققان در سراسر دنیا در حال انجام است، فرض بر این می باشد که اگر کسی مبتلا شد و بهبود پیدا کرد، تا مدتی ممکن است به عنوان ناقل ویروس بیماری را منتشر کند، ولی هنوز جواب 100 درصد قطعی که  فرد بهبودیافته حتما ایمن است وجود ندارد اما بر اساس تحقیقات ویروس های قبلی و یافته های محدودی که در دست می باشد، احتمال ایمن شدن فرد بهبود یافته وجود دارد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 1044
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما