۲
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۷
فضایی سحرانگیز در دل ایرانشهر؛

تالاب نمردیان دارای چشم اندازي زيبا براي گردشگران نوروزی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ایرانشهر گفت: تالاب نمردیان یکی از مکان های گردشگری طبیعی و بسیار جذاب در دل مزارع و مجاور تپه رمل های بلند می باشد.
تالاب نمردیان دارای چشم اندازي زيبا براي گردشگران نوروزی است
به گزارش صدای بلوچ به نقل از پهره، ايرانشهر در ۳۳۵ كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان و در مسير محور ترانزيتي چابهار- زاهدان- ميلك واقع شده است.


اين شهرستان به نگین و قلب بلوچستان معروف می باشد که به سبب داشتن آب و هواي مطلوب در بهار، چشم اندازها و جاذبه هاي زيبا و منحصر به فرد، مكاني ديدني براي گردشگران و مسافران ایجاد کرده است.


ايرانشهر به واسطه قرار گيرى در شاه راه ارتباطى فرهنگ هاى بزرگ پيش از تاريخ منطقه، در بردارنده مجموعه اى از کهن ترين، با ارزش ترين و مهم ترين آثار تاريخى وجاذبه هاى طبيعى مى باشد؛ که از آن جمله مي توان به تالاب نمردیان اشاره کرد.



دیار تالاب نمردیان، میزبان گردشگران نوروزی است

در این رابطه، حمید خدایاری در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار پهره بیان کرد: بارندگي هاي امسال طراوت و زيبايي خاصي به رودخانه و روستا خیرآباد نایگون شهرستان ایرانشهر بخشيده و باعث مهیا کردن طبيعت سرسبز و دلنواز براي گردشگران نوروزی شده است.


وی افزود: خیرآباد، روستایی دردهستان حومه بخش مرکزی ایرانشهر، استان سیستان وبلوچستان است.


رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر ادامه داد: تالاب نمردیان در کیلومتر ۳ جاده این شهرستان به سمت روستای خیرآباد قرار دارد.

وی اضافه کرد: نمردیان به منطقه کشاورزی جنوب ایرانشهر بعد از رودخانه حدفاصل موتور علیزاده و قبل از خیرآباد نایگون اطلاق می شود.


خدایاری تصریح کرد: نمردیان ایرانشهر جاذبه های زیادی از جمله مزارع کشاورزی، تالاب، جاده بین مزارع، رمل های بلند و نبکاهای زیبا را در خود جای داده است.


وی در تکمیل مطلب فوق عنوان کرد: نبکا به تپه های بلندی اطلاق می شود که دارای درختانی از جمله کز و کهور می باشد که بر روی آن ها روییده اند؛ این پدیده کاملا طبیعی و بدون دخالت انسان است و به ندرت در دل زمین های کشاورزی کشور مشاهده می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهرستان ایرانشهر به واسطه گستردگی و تنوع اقلیم دارای منابع طبیعی و اقتصادی گوناگونی می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به منابع معدنی و انواع کانسار ها، منابع و تولیدات کشاورزی همچون باغات نخیلات، صیفی جات و مرکبات و صنایع دستی و سنتی مانند گلیم بافی و حصیر بافی، سکه دوزی و آئینه دوزی و سفالگری، مشاغل صنعتی بازرگانی اشاره کرد.


وی در پایان گفت: با توجه به وضعیت کنونی حاکم بر کشور و شیوع بیماری کرونا، تمام تمهیدات لازم برای آسودگی خاطر مسافرین نوروزی اندیشیده شده است.


انتهای پیام/
کد مطلب: 1027
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما