۸
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۳
ایندیپندنت گزارش داد؛

پرداخت رشوه به روش سعودی به ترامپ برای دور زدن قانون

یک شرکت لابی‌گر سعودی برای دور زدن قوانین ضدتروریسم آمریکا، 270 هزار دلار رشوه به عناوین مختلف به هتل بین‌المللی رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت کرد.
پرداخت رشوه به روش سعودی به ترامپ برای دور زدن قانون
 ایندیپندنت نوشت از آنجاییکه عربستان تلاش می‌کند قوانین ضد تروریسم آمریکا را تغییر دهد یک شرکت لابی‌گر سعودی بیش از 270 هزار دلار به هتل «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، در واشنگتن پرداخت کرد.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد شرکت "Qorvis MSLGroup" سعودی، به هتل بین‌المللی ترامپ مبلغ زیادی پرداخت کرده است. این مبلغ برای
15 نفر از هواپیماربایان حوادث تروریستی 11 سپتامبر از شهروندان سعودی بودند؛ اما عربستان دخالت در این حملات وحشیانه را رد و اعلام کرده
اتاق‌ها و خدمات پذیرایی از کهنه‌سربازان آمریکایی پرداخت شده که شرکت لابیگر Qorvis ارتباط با آن‌ها را برای تأثیرگذاری بر سیاستمداران آمریکایی حفظ کرده است.
 
مدارک به دست آمده نشان می‌دهد شرکت مذکور مبالغ 190.272 دلار برای اسکان، 78.204 دلار برای پذیرایی و 1568 دلار برای اجاره پارکینگ، به هتل بین‌المللی ترامپ پرداخت کرده است.
 
وب‌سایت دیلی‌کالر در این خصوص اعلام کرد این پرداخت‌ها از سوی مقامات سعودی به منظور لابی‌گری علیه قانون «عدالت علیه حامیان تروریسم» (جاستا) صورت گرفته است.
سال گذشته کنگره آمریکا یک قانون را تصویب کرد که به خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر
سازمان ترامپ در این خصوص اعلام کرد: «مشخص کردن نوع مشتری‌ها و تقسیم‌بندی انواع حمایت از سازمان ما عملی نیست.
2001 اجازه می‌دهد از عربستان سعودی بخاطر نقش احتمالی در انجام این حملات شکایت کنند.
 
15 نفر از هواپیماربایان حوادث تروریستی 11 سپتامبر از شهروندان سعودی بودند؛ اما عربستان دخالت در این حملات وحشیانه را رد و اعلام کرده به هرگونه تعقیب قانونی از طریق فشار در آمریکا، به صورت اقتصادی پاسخ می‌دهد. این اظهارات عربستان دقیقاً نشان‌دهنده لابی‌گری برای نادیده گرفتن قوانین است.
 
سازمان ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد سود حاصل از همه‌ معاملات را در پایان سال اهدا می‌کند و پیش از اینکه ترامپ در کاخ سفید آغاز به کار کند گفت سود‌های خارجی
به هتل بین‌المللی ترامپ مبلغ زیادی پرداخت کرده است.
هتل‌هایش را به خزانه‌داری آمریکا می‌بخشد؛ اما گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان ترامپ تلاشی برای تعیین خطوط برای تعریف سودهای خارجی نمی‌کند.
 
سازمان ترامپ در این خصوص اعلام کرد: «مشخص کردن نوع مشتری‌ها و تقسیم‌بندی انواع حمایت از سازمان ما عملی نیست. چنین سیاستی مستلزم آن است که تمام مشتریان، اطلاعاتی را ارائه دهند که این نقض حریم شخصی آنها است و خوش‌نامی برند ما را از بین می‌برد».
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 1