۰
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۰
کارشناس مسائل مذهبی:

شب قدر قله معنویت و عبادت در ماه رمضان است

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: شب‌قدر قله و نقطه اوج معنویت، دعا و نیایش و رازونیاز با خداوند متعال در ماه مبارک رمضان است.
شب قدر قله معنویت و عبادت در ماه رمضان است
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: ماه رمضان نسبت به سایر ماه‌ها و ایام، قله و نقطه اوج عبادت و بندگی خداوند متعال است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی گفت: شب‌قدر قله و نقطه اوج معنویت، دعا و نیایش و رازونیاز با خداوند متعال در ماه مبارک رمضان و بهترین زمان برای نزدیک‌تر شدن به درگاه خداوند متعال است.
 
وی افزود: در روایات متعددی که از پیامبر گرامی اسلام و امامان معصوم(ع) در ارتباط با شب قدر صحبت شده که بیشتر در یکی از 3 شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان، شب قدر است.
 
حجت‌الاسلام بامری ادامه داد: اینکه از بین‌شب‌های نوزده، ۲۱ و یا بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، کدام‌یک به عنوان شب‌قدر است، این برای ما انسان‌ها مخفی و در حقیقت از اسرار و فقط ائمه اطهار(ع) از آن اطلاع دارند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی گفت: تمام ايام و شب‌های سال مخصوص عبادت خداوند متعال است، اما ارزش عبادت در شب‌قدر همان‌طور که در روایات آمده، هزاربرابر روزهای دیگر است.
 
وی عنوان کرد: حضرت امام علی(ع) به عنوان امام شیعیان و خلیفه مسلمانان در شب نوزدهم رمضان که یکی از شب‌های قدر عنوان شده، توسط ظالم‌ترین انسان، ضربت خورده است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: عزاداری برای حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) در شب نوزدهم دارای ثواب بسیاری است که توصیه‌می‌شود در کنار عبادت و رازونیاز با خداوند متعال انجام شود.
 
انتهای‌خبر/ م.ب
کد مطلب: 1856
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما