۰
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۶
کارشناس مسائل سیاسی:

ملی شدن صنعت نفت یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ معاصر کشورمان است/ غربی‌ها تحمل استقلال ما را ندارند

رضا خادمی گفت: ملی شدن صنعت نفت ما یکی از مهم‌ترین اتفاقات در تاریخ معاصر کشورمان است.
ملی شدن صنعت نفت یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ معاصر کشورمان است/ غربی‌ها تحمل استقلال ما را ندارند
رضا خادمی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: ملی شدن صنعت نفت کشورمان یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ معاصر نه تنها در کشورمان بلکه بین همه کشورهای مسلمان است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: تا آن تاریخ نفت هیچ‌کدام یک از کشورهای مسلمان ملی نشده بود و این خود یک نوع تاریخ‌سازی در کشورمان و حتی بین سایر کشورهای مسلمان است.
 
وی تصریح کرد: انگلیس خبیث و تمام کشورهای غربی تا آن روز نفت کشور ما را به تاراج می بردند و تنها مبلغ ناچیزی را به شاهان قاجار و پهلوی می دادند و سهم مردم ایران از این ثروت، صفر بود.
 
خادمی گفت: البته تا پیروزی انقلاب اسلامی، ملی شدن صنعت نفت به حرف بود و در عمل این سرمایه عظیم در جیب شاه پهلوی، کشورهای غربی و آمریکا می‌رفت و این انقلاب بود که دست آنها را از جیب مردم کشورمان قطع کرد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا تحمل استقلال و پیشرفت کشورمان را ندارند و به همین دلیل است که در ۴۴ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب درصدد ضربه زدن به مردم و ایران هستند.
 
وی تصریح کرد: در ۴۴ سال گذشته نقشه‌های زیادی را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و مردم و همچنین کشورمان کشیده‌اند که هر بار نقشه‌های آنان نقش برآب شده است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: همین ایستادگی ما در ۴۴ سال گذشته، کشور ما را صنایع مختلف از جمله موشکی، هسته‌ای، فضایی و... به پیشرفت‌های چشمگیری رسانده است.
 
انتهای‌خبر/م.ب
کد مطلب: 1811
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما