۰
دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰
کارشناس مسائل مذهبی و امور فرهنگی بیان کرد:

انقلاب اسلامی بسترساز تحولات تربیتی/ بیشترین آمار معتکفین امسال از نسل‌های جوان و نوجوان بود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی قدردان گفت: در کل انقلاب اسلامی بسترساز تحولات تربیتی بوده است.
انقلاب اسلامی بسترساز تحولات تربیتی/ بیشترین آمار معتکفین امسال از نسل‌های جوان و نوجوان بود
به گزارش صدای بلوچ، به همت شهیدان رجائی و باهنر نهاد «امور تربیتی» در هشتم اسفند ماه سال ۱۳۵۹، با هدف پاسداری از اصول اخلاقی، گسترش و تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی و تربیت دینی دانش آموزان در مدارس كشور تأسیس شد و به همین مناسبت این روز در تقویم کشورمان به نام "روز امور تربیتی و تربیت اسلامی" نامگذاری شده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علی قدردان کارشناس مسائل مذهبی و امور فرهنگی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های هر جامعه‌ای هستند و هر کشوری برای به دست آوردن یک آینده روشن به سرمایه‌گذاری روی نسل آینده خود نیاز دارد.
 
وی ادامه داد: بر خلاف تصویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود نسل آینده کشور آینده خوب و درخشانی دارد؛ این به آن معنا نیست که مشکلات نیست، اما شکاف نسلی و تفاوت فاحش و ضد نسل قبل بودن و ضد آرمان‌ها بودن مسائلی است که در خصوص آن بزرگ‌نمایی صورت می‌گیرد.
 
این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: به عنوان نمونه همانطور که شاهد بودیم بیشترین آمار معتکفین از نسل‌های جوان و نوجوان جامعه بودند، این در حالی بود که مدارس تعطیل نبود و بسیاری از دانش‌آموزان امکان حضور نداشتند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قدردان تصریح کرد: در این حال ارتباط بسیار خوب نسل آینده با شعائر دینی موجب پالایش روحی و افزایش استقامت آن‌ها خواهد شد.
 
این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: راهکار اسلام برای تربیت جامعه عموما و نسل آینده خصوصا تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است؛ مادامی که ارتباط کودک و نوجوان با این دو مطلوب باشد وضعیت تربیتی به خوبی مدیریت می‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قدردان اظهار کرد: از نظر اسلام انسان‌ها معادن طلا و نقره هستند و این معادن با تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام کشف و بهره‌برداری می‌شود.
 
وی بیان کرد: این‌که‌ تربیت تا چه اندازه موفقیت‌آمیز بوده، نیاز به پیمایش دقیق دارد، اما سیاه و سفید دیدن کار نادرستی است؛ مشکلاتی وجود دارد و نقطه قوت‌هایی هم وجود دارد، باید هر دو مورد را در کنار هم دید.
 
این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: در کل انقلاب اسلامی بسترساز تحولات تربیتی بوده است،
نسلی که جسارت این را نداشت حتی اپراتور تکنولوژی باشد امروز تولید کننده فناوری است، در معنویت نسلی که اجازه نداشت مراسمات آیینی برگزار کند امروز پیشرو است و این دست‌آوردهای کمی نیست.
 
وی عنوان کرد: مربیان تربیتی متاسفانه هنوز جایگاه واقعی خود را در سیستم آموزشی پیدا نکرده‌اند، اما تحولات خوبی در امور تربیتی بخصوص در عرصه شاخص‌ها و معیارها رخ داده است، مثلا مواردی مانند تفاوت‌‌های فردی، نامناسب بودن تشویق و تنبیه، درونی کردن انگیزه‌ها و ... امروز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قدردان خاطرنشان کرد: مدارس خوبی هم با برند مدارس اسلامی، دینی و قرآنی شکل گرفته‌اند که در برخی از مصادیق پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.
 
انتهای‌خبر/م.ب
کد مطلب: 1777
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما