۰
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۰
کارشناس مسائل سیاسی:

اساس حکومت پهلوی با کودتای انگلیسی بوده است

رضا خادمی گفت: اساس و بنیان حکومت پهلوی‌ها با کودتای انگلیسی بوده است.
اساس حکومت پهلوی با کودتای انگلیسی بوده است
رضا خادمی درگفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: اساس و بنیان حکومت پهلوی‌ها در کشورمان با کودتا و با حمایت مستقیم و بی‌پرده انگلیسی‌ها، کشورهای غربی و آمریکا بوده است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: یک بار در سوم اسفند ماه سال ۱۲۹۹ ، رضاخان قلدر با کمک و حمایت انگلیسی‌ها دست به کودتا زد و همین موجب روی‌کار آمدن و آغاز حکومت سراسر ننگ و سیاه پهلوی‌ها در وطن ما شد.
 
وی ادامه داد: بار دیگر در بیستم شهریورماه سال ۱۳۲۰، انگلیسی‌ها با کشورهای هم‌پیمان خود، موجب اشغال ایران و در نهایت روی‌کار آمدن محمدرضا پهلوی به جای پدرش شدند که دومی نزدیک ۳۷ سال در وطن ما حکومت کرد.
 
خادمی تصریح کرد: همچنین انگلیسی‌ها در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با کمک دست‌پرورده‌های خود در داخل، دست به کودتای دیگری زدند که باعث شد، دولت مردمی مصدق از سر راه برداشته شود و با این اقدام یک‌بار دیگر به کمک پهلوی‌ها شتافتند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: پهلوی‌ها کاملا وابسته به انگلیس، آمریکا و کشورهای غربی بودند و همین امر هم باعث شده بود تا این حکام ظالم در راستای سیاست‌های انگلیس خبیث گام بردارند.
 
وی عنوان کرد: انگلیسی‌ها با کمک آمریکا و سایر کشورهای غربی خسارت ناگوار زیادی علیه مردم و کشور ما مرتکب شده اند که باید بهای تمام این خسارت‌ها را بپردازند و این باید یک مطالبه عمومی و جدی باشد.
 
خادمی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بود که کشور ما را از بند استبداد و استعمار انگلیس، آمریکا و سایر کشورهای غربی و همچینن دست‌پرورده‌هایشان آزاد کرد.
انتهای‌خبر/م.ب
کد مطلب: 1758
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما