۵
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۷
کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد؛

شهید طهرانی مقدم از بنیانگذاران صنایع موشکی کشورمان بود

رضا خادمی گفت: شهید حسن طهرانی مقدم از بنیانگذاران صنایع موشکی کشورمان بود.
شهید طهرانی مقدم از بنیانگذاران صنایع موشکی کشورمان بود
رضا خادمی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز شهادت حسن طهرانی مقدم، بیان کرد: موشک و انواع آن تسلیحاتی بودند که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان فقط نوع موشک هاوک آن را در اختیار داشت و فقط استفاده پدافندی از آن می‌کرد. 

وی افزود: انقلاب اسلامی که پیروز شد، دو سال پس از آن ارتش بعث با حمایت استکبار جهانی و قدرت‌های فرامنطقه‌ای به کشورمان حمله کرد تا قسمت‌هایی از خاک کشورمان را تجزیه کند و نقشه منطقه را تغییر دهد، اما ایران اسلامی با استفاده از جوانان و نیروهای مسلح خود توانست تا بر دشمن بعثی فائق آمده و پیروز شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد:
سردار شهید حسن تهراني‌مقدم از بنيانگذاران اصلي صنايع موشكي جمهوري اسلامي ايران و بنیانگذار توپخانه و موشکی سپاه در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس بود.

خادمی تصریح کرد: شهید طهرانی مقدم تقریبا بیشتر عمر خود را در ایجاد و توسعه توان موشکی و دفاعی قرار داده بود و به عنوان پدر موشكي ايران لقب گرفت.

وی اضافه کرد: پس از صدور فرمان تاريخ امام (ره) مبني بر تشكيل نيروهاي سه گانه سپاه پاسداران،‌ شهيد مقدم در سال 1364 به سِمت فرماندهي موشكي نيروي هوايي سپاه منصوب شد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: 25 آذرماه 1385 بود كه حاج حسن طهرانی مقدم به عنوان مشاور فرمانده كل سپاه در امور موشكي و رئيس سازمان خودكفايي سپاه انتخاب شد.

وی عنوان کرد: سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن طهرانی مقدم یکی از مغزهای متفکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به خاطر فعالیت‌هایش در بنیانگذاری یگان موشکی سپاه به پدر موشکی ایران معروف شد.

وی خاطرنشان کرد: سردار شهید حاج حسن طهرانی‌ مقدم تا روز آخر عمر نیز به عنوان مسئول این سازمان در ایجاد یک توان علمی و دانشی پایه و زیر بنایی مشغول کارهای علمی و تحقیقاتی بود و روز ۲۱ آبان ماه سال ۹۰ در حالی که در پادگان امیرالمومنین (ع) شهرستان ملارد برای آزمایش موشکی آماده می‌شد، بر اثر انفجار زاغه مهمات، به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1723
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما