۰
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۹
نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر:

شهرستان دلگان سرزمین فرصت ها است/ اجرای طرح کشت پنبه در این منطقه اتفاقی تاریخی برای مردم استان

عبدالناصر درخشان گفت: اجرای طرح کشت و صنعت 10هزار هکتاری تولید پنبه در دلگان با ایجاد اشتغال برای 20هزار نفر اتفاقی تاریخی برای مردم استان و منطقه خواهد بود.
شهرستان دلگان سرزمین فرصت ها است/ اجرای طرح کشت پنبه در این منطقه اتفاقی تاریخی برای مردم استان
عبدالناصر درخشان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: اقدامات و پیگیری های انجام شده در ارتباط با پروژه مجتمع کشت و صنعت 10 هزار هکتاری پنبه دلگان با وزارت جهاد کشاورزی ، سازمان اصلاح نباتات در حال انجام است که این موضوع نتیجه قطعی را به ما خواهد داد که کشت پنبه را در دلگان شروع خواهیم کرد.

این نماینده مجلس افزود: اگر این مجتمع راه اندازی شود این یک اتفاق تاریخی برای مردم منطقه خواهد بود که 20 هزار شغل بصورت مستقیم در دلگان ایجاد خواهد شد و فرهنگ کار در جامعه بلوچستان به یک معضل و مشکل تبدیل شده که بایستی فرهنگ کار در این منطقه ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: شهرستان دلگان با داشتن ظرفیت هایی چون آب فراوان، زمین های حاصلخیز ، جازموریان، دامداری سرزمین فرصت ها است که بایستی با خلاقیت ، تفکر و نوع آوری آن را به صنعت تبدیل کرد.

نماینده حوزه انتخابیه شهرستان های ایرانشهر ، دلگان ، بمپور ،فنوج ، سرباز و راسک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سود تولید سالانه 35 هزار تنی خرمای دلگان به جیب دلالانی می رود که نه آن ها را می شناسیم و نه وابستگی با آن ها داریم، تاکید کرد: فرزندان این سرزمین از فرصت های بندر چابهار و صادرات استفاده کنند و اگر قرار بر واسطه گری باشد ، فرزندان این سرزمین باید واسطه بین تولید کننده و مصرف کننده باشند که یک زنجیره با ارزشی ایجاد خواهند کرد.

عبدالناصر درخشان افزود : امنیت پایدار همیشه با تیر و تفنگ و مسلسل برقرار نخواهد شد و اگر می‌خواهیم امنیت پایدار داشته باشیم باید یک برنامه‌ریزی و چشم‌انداز درست تعریف کنیم که این امر به آموزش و پرورش ما برمی‌گردد.

درخشان افزود: آموزش و پرورش کودکان را باید به گونه‌ای پرورش دهد که فردا وارد اجتماع شدند و سیاست ، اقتصاد و موضوعات اجتماعی را در دست گرفتند آموزش‌های لازم را برای آن که ارزش‌های انسانی را قدر بدانند را در مدارس یاد بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور دغدغه اول مجمع نمایندگان استان پروژه بزرگ‌راه چابهار به زاهدان است که برای استان سیستان و بلوچستان محقق شود.

نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی‌ گفت: با توجه به این‌که ظرفیت جاده‌های استان را کانتینرها و محموله‌های بنادر و کشتیرانی چابهار ایجاد ترافیک حجیم ایجاد کرده تقاضای ما از کشتیرانی کشور این بوده است که قسمتی از هزینه‌های ساخت این بزرگراه را تقبل کند.

عبدالناصر درخشان خاطرنشان کرد: با توجه درخواست مردم شهرستان دلگان نسبت به کمک تعرفه گرمسیری برق در مهر و آبان، تغییر نوع تعرفه های گرمسیری نگاه کارشناسانه شرکت برق را می طلبد که حق و حقوق مردم را آن گونه که هست به آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1309
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما