۰
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۰
فرماندار دلگان:

قطع عمدی فیبر، ارتباط تلفنی بخش جلگه شهرستان دلگان را قطع کرد/ شناسایی ‌و برخورد با سارقین در دستور کار عوامل انتظامی

مجتبی شجاعی گفت:قطع عمدی فیبر توسط سارقان ، ارتباط تلفنی بخش جلگه شهرستان دلگان را قطع کرد.
قطع عمدی فیبر، ارتباط تلفنی بخش جلگه شهرستان دلگان را قطع کرد/ شناسایی ‌و برخورد با سارقین در دستور کار عوامل انتظامی
به گزارش صدای بلوچ، از چهل روز قبل خطوط تلفن همراه و ثابت و همچنین اینترنت بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان قطع شده؛ قطعی خطوط موجب بروز مشکلاتی برای اهالی این منطقه شده است. مجتبی شجاعی فرماندار دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: فیبر هوایی نوری که در گذشته بنا به شرایط همان زمان به صورت هوایی اجرا شده به صورت متوسط ماهانه چندین نوبت بر اثر طوفان و یا بارندگی و در مواقعی به صورت عمدی قطع می شود.

وی ادامه داد: تجهیزات آن سرقت میشود که خود باعث بروز مشکلات و قطعی ارتباطات مخابراتی بخشهایی از فنوج و دلگان میشود که هم زندگی مردم را مختل و هم باعث ایجاد دردسر برای تیمهای عیب یاب و فنی مخابرات میشود و این موضوع تنها با اتمام اجرای فیبر زمینی که اکنون آغاز گردیده مرتفع میشود و در کنار آن یقینا برخورد قاطع و جدی با سارقین و افراد خرابکار لازم و در دستور کار است.

شجاعی عنوان کرد: وقتی ارتباطات یک منطقه بر اثر عوامل مذکور قطع میشود و مردم دچار مشکلات میشوند ،طبیعی است که سایر خدمات خوب بخش مخابرات را در نظر نمی گیرند و این در حالی است که اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات شهرستان دلگان از جمله درج ۱۵ روستای سطح شهرستان در طرح ارتقای تکنولوژی از 2Gبه 4G با اجرای ۸ سایت تا کنون، درج یک نیوسایت در روستای چاه دنوک ۱و۲ که در مرحله طراحی میباشد و ارسال طرح اجرای زمینی مسیر فیبر نوری کتیج - جلگه بطول ۸۵ کیلومتر که در مرحله بررسی فنی و تامین اعتبار میباشد بسیار ارزشمند است.

فرماندار دلگان تصریح کرد: بدون ارتباطات مخابراتی در شرایط کنونی زندگی سخت و دشوار است و لذا اولویت میبایست کمک به تامین اعتبار تکمیل اجرای فیبر زمینی باشد که سالها مردم را آزار داده است.

این مسئول عنوان کرد : فیبر تیغ آب فنوج تا جلگه به علت قطعی عمدی فیبر قطع شده است و نیروهای فیبر از چهارشنبه صبح در محل حضور دارند ولی تاکنون در هشت نقطه فیبر بصورت عمدی قطع شده بود که رفع خرابی انجام شد ولی هنوز ارتباط نرمال نشده است.

شجاعی خاطرنشان کرد: ضمنا تعداد ۸عدد تیر فلزی و یک و نیم کیلومتر کابل فیبر نوری سرقت شده است و مجبور به کابل کشی بر روی تیر برق. شدند که عوامل انتظامی فنوج و دلگان پیگیر شناسایی و برخورد با سارقین هستند.

انتهای پیام
کد مطلب: 1014
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما