رئیس سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان:

مشکل آب ‌کارخانجات آرد سیستان و بلوچستان برطرف می‌شود

صدای بلوچ , 24 خرداد 1396 ساعت 14:04

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ‌سیستان و بلوچستان از رفع مشکل آب ‌کارخانجات آرد استان خبر داد و گفت: ‌ مقرر شد ‌مدیریت آب و فاضلاب ‌پس از اجرای خط دوم لوله انتقال آب زابل به زاهدان، مشکل آب‌ کارخانجات آرد را رفع کند.


به گزارش صدای بلوچ به نقل از خبرگزاری تسنیم، نادر میرشکار بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون گندم، آرد و نان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 6 کارخانه آرد از مجموع 9 کارخانه فعال استان در زاهدان و کیلومتر 5 جاده زاهدان ـ بم واقع شده که هم‌اکنون با به‌روزترین و دستگاه‌ها توانسته‌اند آرد با کیفیت در اختیار خبازی‌ها قرار دهند و بر‌اساس گزارشات اداره غله منطقه 11 بالغ بر 90 درصد سهمیه آرد استان از این کارخانجات تامین می‌شود و 600 نفر نیز در این مجموعه‌ها مشغول به کار هستند.
وی عنوان کرد: به دلیل افزایش رقابت با هدف افزایش کیفیت آرد تولیدی استان، اختصاص سهمیه گندم بر مبنای میزان اشتغال، تولید کیفی و اصل رقابت‌پذیری میان کارخانه‌های آرد استان صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان افزود: با حضور اعضای کمیسیون گندم، آرد و نان استان تصمیم‌گیری شد با توجه به اینکه آرد و نان تاثیر مستقیم بر معیشت خانوارهای استان دارد و کیفیت آرد تولیدی و نان نقش موثر در سلامت جامعه دارد، توجه به این نکته نیز از طرف واحدهای تولیدی آرد در سراسر استان صورت پذیرد.
وی ادامه داد: گندم یکی از محصولات استراتژیک ایران و سایر کشورهاست و با توجه به آزادسازی نانوایی‌ها، واحدهای خبازی می‌توانند بر اساس اصل رقابت از هر کارخانه‌ای آرد مورد نیاز خود را تامین کنند.
میرشکار  خاطرنشان کرد: بر‌اساس تصمیم اتخاذ شده در این کمیسیون قرار شد اختصاص سهمیه گندم به کارخانجات بر‌اساس آیتم‌های علمی از جمله نیروی انسانی مشغول به کار در واحد، تعداد والس‌ها، میزان تولید درج شده در پروانه بهره‌برداری، نوع دستگاه‌ها، میزان سرمایه‌گذاری و کیفیت آرد تولیدی انجام شود.
رئیس سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر‌اساس این تصمیم‌گیری قطعاً رقابت در زمینه تولید آرد در استان ایجاد می‌شود که همین امر باعث افزایش بیش از پیش کیفیت آرد تولیدی و به تبع آن کیفیت نان مصرفی مردم خواهد شد.
میرشکار با اشاره به مشکلات راه دسترسی و آب شرب مورد نیاز کارخانجات آرد زاهدان، گفت: در پی بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از کارخانجات تولیدی آرد و دستور ویژه جهت پیگیری مشکل راه دسترسی  و آب،  برنامه‌ریزی لازم در این زمینه صورت گرفت و مصوباتی در این زمینه داشتیم.
وی افزود: پس از بحث و بررسی در زمینه اجرای فوری این مصوبات و با توجه به اینکه بیش از 20 سال است که از ساخت راه دسترسی به مجموعه کارخانجات آرد زاهدان می‌گذرد و در سال‌های گذشته نیز آسفالت آن کاملاً تخریب شده و روکش آسفالت نیز انجام نشده، مقرر شد تا با مشارکت مجموعه کارخانجات آرد و اختصاص اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه استان و پیگیری امورات توسط اداره‌کل راه و شهرسازی این مهم انجام شود.
رئیس سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از نیازهای کارخانجات آرد استان به آب است و هم‌اکنون بر‌اساس گزارش انجمن کارخانجات آرد، آب مورد نیاز از طریق خریداری توسط تانکر و چند چاه صورت می‌پذیرد که هزینه‌های بالایی را برای تصفیه و خرید آب دارد و مقرر شد که مدیریت آب و فاضلاب استان پس از اجرای خط دوم لوله انتقال آب زابل به زاهدان از طریق یک انشعاب مشکل آب مجموعه کارخانجات آرد  را رفع کند و به دلیل رفع مشکل چاه‌های آب موجود(خشکی چاه‌ها) بهینه‌سازی انجام شود تا این مشکل نیز رفع شود.
انتهای پیام/8306


کد مطلب: 4

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/article/4/مشکل-آب-کارخانجات-آرد-سیستان-بلوچستان-برطرف-می-شود

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir