۱
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳
محمدياسين جلال‌زهي، شاعر اهل سنت:

ميزباني از رهبري افتخار قوم بلوچ است

محمدياسين جلال‌زهي، شاعر اهل سنت مي‌گويد كه براي شركت در جلسه نيمه رمضان شاعران با رهبر انقلاب دو هزار كيلومتر طي كرده است. به گفته او؛ اين جلسه نمادي از وحدت شيعه و سني در كشور است.
ميزباني از رهبري افتخار قوم بلوچ است
به گزارش صدای بلوچ به نقل از پهره؛ محمدياسين جلال زهي، از شاعران اهل سنت استان سيستان و بلوچستان با اشاره به حضورش در ديدار نيمه رمضان شاعران با رهبر معظم انقلاب گفت: امروز افتخار اين را داشتم كه براي دومين‌بار به ديدار مقام معظم رهبري بروم. از اينكه اين فرصت در اختيار ما قرار داده شد، بسيار خوشحال هستم. من دو هزار كيلومتر راه را طي كردم كه به اين جلسه برسم، وقتي با من تماس گرفتند و گفتند كه شما براي اين ديدار دعوت شده‌ايد، بسيار خوشحال شدم و گفتم كه اگر به من بگوييد كه با پاي پياده اين مسافت را طي كن و به جلسه بيا، مي‌پذيرم.
وي با بيان اينكه با حضور در اين جلسه اميدوارم بتوانم دينم را به مقام معظم رهبري ادا كنم، ادامه داد: من يك اهل سنت هستم و افتخارم اين است كه مقام معظم رهبري پيش از انقلاب دو سال در شهرستان ايرانشهر تبعيد بودند و ما ميزبان ايشان بوديم. مقام معظم رهبري نيز هميشه از ايرانشهر به نيكي ياد مي‌كنند. اين از افتخارات قوم بلوچ است.
جلال‌زهي به حضور شاعران از مذاهب مختلف در جلسات شعر نيمه رمضان اشاره كرد و آن را نشانه‌اي از پيوند ملت ايران دانست و افزود: ما به عنوان شاعر رسالتي به گردن داريم كه در زبان شعر كه زبان گويايي است، مي‌توانيم به نحو بهتري اين رسالت را ادا كنيم. ماجراي تروريستي كه اخيراً در تهران رخ داد يك هشدار براي مردم بود و اين ماجرا به ما گوشزد مي‌كند كه بايد آگاهانه‌ با مسائل مواجهه شويم و فريب دشمن را نخوريم. عوامل تروريستي ماجراي اخير هموطن بودند، اما فريب غرب و آل سعود را خوردند و خانواده‌هايي را داغدار كردند. همه اين‌ها نشأت گرفته از ناآگاهي است. منِ شاعر وظيفه دارم كه با زبان شعر كه گوياترين زبان است، به اين مسائل بپردازم و در اطلاع‌رساني به مردم و آگاهي‌بخشي به آنها در اينكه شيعه و سني با هم برادر هستند، بكوشم. 
اين شاعر يادآور شد: اين شاعران هستند كه مي‌توانند پيام وحدت را بهتر بيان كنند. اميدوارم كه همه ما شاعران بتوانيم با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در اين مسير گام برداريم كه صلاح و رستگاري همه ما در اين مسير قرار دارد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 3
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما