۰
جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۴۰

واکنش آمریکا به مزاحمت جنگنده‌های این کشور برای هواپیمای مسافربری ایرانی

یک مقام آمریکایی بامداد جمعه به اقدام خطرناک جنگنده های این کشور در ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای مسافربری ایران بر فراز حریم هوایی سوریه واکنش نشان داد.
واکنش آمریکا به مزاحمت جنگنده‌های این کشور برای هواپیمای مسافربری ایرانی
به گزارش صدای بلوچ به نقل از خبرگزاری فارس، یک مقام آمریکایی بامداد جمعه به خبرگزاری رویترز گفت که یک جنگنده آمریکایی از نوع اف۱۵ در حوزه دید یک هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفت اما این موضوع در فاصله امن صورت گرفته است.

بر اساس ادعای «بیل اوربان» سخنگوی سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، دو جنگنده آمریکایی اقدام به پرواز قانونی و همیشگی خود در حریم پایگاه نظامی التنف (در خاک سوریه) همزمان با عبور هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز منطقه کردند.

«بیل اوربان» سخنگوی سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا در این باره به صدای آمریکا گفت: «جنگنده اف-۱۵ در ماموریت هوایی روتین خود در مجاورت پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران و در فاصله‌ای ایمن در حدود ۱۰۰۰ متری از این هواپیما پرداخت.»

وی در ادامه گفت که بازرسی بصری با هدف اطمینان یافتن از امنیت پرسنل نیروهای ائتلاف در پایگاه التنف صورت گرفت و زمانی که خلبان اف-۱۵ هواپیما را به عنوان هواپیمای مسافربری ماهان ایر شناسایی کرد، اف -۱۵ به صورت امن اقدام به فاصله گرفتن از هواپیما کرد.

کد مطلب: 1463
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما