همت بانوان بسیجی در راه مقابله با کرونا؛

زنان بلوچ برای مقابله با کووید۱۹پیش قدم شدند/تولید ماسک و دستکش در کارگاه های جهادی دلگان

صدای بلوچ , 11 خرداد 1399 ساعت 7:24

بانوان بلوچ با راه اندازی کارگاه تولید ماسک و دستکش به مقابله با ویروس کرونا پرداخته اند.


به گزارش صدای بلوچ، خبر شیوع ویروس کرونا که در کشورمان پیچید ، اغلب مردم جهت مقابله با آن برای خرید مواد ضدعفونی و مایع دستشویی، ماسک و دستکش های در داروخانه ها و هر جایی که گمان می بردند که این اقلام موجود است به تکاپو افتادند.

اما گروهی از مردم که با همت و غیرتی مثال زدنی راه دومی را در پیش گرفتند و آن هم تولید این اقلام توسط خود را در پیش گرفتند، بانوان بسیجی بلوچ شهرستان دلگان جز این گروه بودند که با راه اندازی دو کارگاه در منازل خود ، به تولید ماسک و دستکش پرداختند.

بامری مدیر کارگاه گروه جهادی محمد رسول الله(ص) در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: از ابتدای فروردین ماه کار تولید ماسک و دستکش در این کارگاه خانگی را با چند نفر از بانوان بسیجی بلوچ آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در ابتدای راه تولید این اقلام با معضلات و مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کردیم چرا که تاکنون در این زمینه هیچگونه تجربه خاصی نداشتیم.

مدیر این کارگاه اضافه کرد: از سویی با توجه به اینکه شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به جهش تولید نامگذاری شده بود و از سویی به نیاز شدید منطقه به ماسک و دستکش، درصدد شدیم که تولید ماسک و دستکش را آغاز کنیم.

بامری تصریح کرد: در نخستین روزهای فروردین ، بانوان بسیجی بلوچ شهرستان دلگان با تلاش و کوشش و همت خود روزانه ۲۰۰ دستکش و ماسک تولید می کردند.

وی گفت: ۱۸ نفر بانوی بلوچ در این کارگاه به صورت جهادی مشغول به تولید ماسک و دستکش هستند، گروهی به کار دوخت ، گروهی کار برش پارچه، گروهی هم دوخت و همچنین عده ای کار ضدعفونی و بسته بندی آن را انجام می دهند.

مدیر این کارگاه عنوان کرد: پایین بودن ولتاژ برق کارگاه که موجب خاموش شدن کولرها می شود، چوبی لای چرخ های خیاطی تولید دستکش شده است که از مسئولان تقاضا داریم تا نسبت به رفع این معضل اقدام کنند.

بامری خاطرنشان کرد: ما بانوان بسیجی بلوچ تا زمان رخت بستن این بیماری خطرناک و تا زمانی که به ماسک نیاز است، این اقلام را تولید و هیچگاه میدان مقابله با کرونا را خالی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 1169

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/article/1169/زنان-بلوچ-مقابله-کووید۱۹پیش-قدم-شدند-تولید-ماسک-دستکش-کارگاه-های-جهادی-دلگان

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir