سیستان وبلوچستان میراث دار وعده های توخالی؛

7سال چشم انتظاری برای ساخت یک پل در "دلگان"

صدای بلوچ , 15 اسفند 1398 ساعت 7:57

سال‌ها از کلنگ‌زنی پل "گزگر" در شهرستان دلگان زمان می‌گذرد و مسئولان نیز همچنان به ادامه شعارهایشان درباره زمان افتتاح این پل می‌پردازند اما در این بین مردم چشم انتظار افتتاح پل و ناراضی از وعده‌های بی‌سرانجام مسئولان هستند.


به گزارش صدای بلوچ، کار مطالعات و ساخت پل 150 متری گزگر در محور مواصلاتی شهرستان دلگان به ایرانشهر در جنوب غرب سیستان و بلوچستان از اواسط سال 91 آغاز شده است.

رودخانه ای که به گفته مردم یکی از علل عمده مسدود شدن محور مواصلاتی دلگان به شهرستان ایرانشهر و مرکز استان سیستان و بلوچستان در هنگام بارندگی ها و همچنین باعث مسدود شدن محور مواصلاتی شهرستان ایرانشهر سیستان و بلوچستان به رودبار جنوب کرمان می شود.

این جاده یکی از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان به استان های کرمان و هرمزگان است که در زمان بارندگی ها به طور کامل مسدود می شود و هیچ وسیله نقلیه ای از آن عبور نمی کند.

ایوب کرد، مدیرکل سابق راه و شهرسازی جنوب سیستان‌ و بلوچستان مرداد ماه سال 91 در گفت‌وگو با یکی از رسانه ها در خصوص این پل گفته است که با هدف جلوگیری از مسدود شدن محور دلگان ـ ایرانشهر در زمان وقوع سیلاب، پل گزگر با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال احداث می‌شود.

به گفته وی، در راستای دسترسی به اهداف کلان دولت دهم در آبادانی منطقه و نیز جلوگیری از مسدود شدن محور دلگان ـ ایرانشهر در زمان وقوع سیلاب، قرارداد احداث پل گزگر در این محور بین اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان و پیمانکار منعقد شده است.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی جنوب سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر، پیمانکار در مرحله تجهیز کارگاه است و عملیات اجرایی احداث پل پس از پایان ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

کرد تصریح کرد: احداث این پل می‌تواند از مسدود شدن مسیر در محل آب‌نما‌های کلاکنتگ، گزگر و جمهوری در شهرستان دلگان جلوگیری کند.

اما با گذشت بیش از هفت سال از آغاز ساخت، این پل هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده است.

علی عبداللهی یکی از اهالی دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ساخت پل گزگر از چند سال قبل آغاز شده است، گفت: این پل که در محور مواصلاتی دلگان به ایرانشهر قرار دارد، هنوز تکمیل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در زمان بارندگی ها این مسیر تا چند روز مسدود می شود، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون اقدامی برای رفع این معضل مردم جنوب غرب سیستان و بلوچستان انجام نداده اند.

عبداللهی با بیان اینکه مسئولان برای ساخته نشدن پل گزگر هیچ گونه توضیحی به مردم این منطقه ارائه نکرده اند، بیان کرد: سازه ای که ساخت آن کمتر از 6 ماه زمان می برد، اما بعد از نزدیک به ۷ سال هنوز ساخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه پل گزگر شهرستان دلگان با جاده اصلی فاصله زیادی دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید توضیح بدهند که چرا این پل با فاصله زیادی از جاده اصلی ساخته شده است.

علی ای حال با توجه به اینکه ساخت این پل در دولت دهم آغاز شده است، مسئولان نسبت به تکمیل و بهره برداری این پل که به نماد بی تدبیری دولت یازدهم و دوازدهم تبدیل شده است اقدام کنند.

گفتنی است در بارندگی های زمستان امسال و سال های قبل بارها به علت وقوع سیلاب در رودخانه گزگر این محور مواصلاتی مسدود شده و عبور و مرور وسائل را مختل کرده است.

درتماسی که خبرنگار صدای بلوچ با مسئولان اداره راه و شهرسازی جنوب سیستان‌ و بلوچستان داشت آ«ها پاسخوی تلفن خود نبودند و این مهم در حالیست که تکمیل و راه اندازی این پل یکی از دغدغه های اصلی مردم شهرستان دلگان و جنوب سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 1034

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/article/1034/7سال-چشم-انتظاری-ساخت-یک-پل-دلگان

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir