۰
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۹
فرماندار دلگان:

شایعات پردامنه جو روانی جامعه را ملتهب میکند/بیماری کرونا قابل پیشگیری است

فرماندار دلگان گفت:شایعات پردامنه و مطالب غیر مستند جو روانی جامعه را ملتهب میکند.
شایعات پردامنه جو روانی جامعه را ملتهب میکند/بیماری کرونا قابل پیشگیری است
مجتبی شجاعی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ‌ بیان کرد: در شرایط کنونی کشور که تحت تاثیر بسیج عمومی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا قرار دارد، هر روز شایعات پردامنه و مطالب غیر مستند در بین خبر‌های رسمی و غیررسمی مرتبط با این بیماری، جو روانی جامعه را ملتهب می‌کند.

فرماندار دلگان گفت: در حالی که این بیماری قابل پیشگیری ، تشخیص و کنترل است و به همت دانشمندان کشورمان به زودی قابل درمان نیز خواهد شد، باید هوشیار بوده و با رعایت نکات بهداشتی، راه‌های انتقال آن گرفته شود.

وی اضافه کرد: برخی کاربران فضای مجازی بدون رعایت اخلاق ، احساسات و عواطف جامعه و داشتن سواد رسانه ای و اصول اولیه مدیریت روانی جامعه در امر خبر رسانی، و در سایه انفعال دست اندرکاران رسمی تنویر و انعکاس دقیق اخبار مناسب ، به این حوزه مهم، موجب تشویش اذهان عمومی، ایجاد وحشت و شبهه پراکنی شده و ناخواسته شبکه های ماهواره ای معاند را در این راه همراهی می کنند.

این مسئول افزود: لازم است در شرایط خاص فعلی ، ابتلا به کرونا به یک مساله عمومی و به چشم بستری خطرناک نگاه شود و ضمن حفظ آرامش جامعه در عین نجابت و پرهیز از دست آویزکردن آن به عنوان شوخی ، مورد هشدار عمومی از سوی خود مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم به توجه است ، جنگ روانی ناجوانمردانه و تمام‌ عیار در فضای مجازی و رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف نمایش یک بحران اجتماعی – سیاسی از دل این بیماری کلید خورده است و لذا هوشیاری عمومی را می طلبد.

انتهای پیام
کد مطلب: 1033
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما