۰
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۷

فعالیت "کاسبان کرونا" در سایه غفلت مسئولان دولتی/ "دلالان مرگ" داد وزیر بهداشت را هم درآوردند

فعالیت دلالان مرگ در بازار لوازم بهداشتی حتی داد وزیر بهداشت را هم درآوردند و وی در نامه ای از رئیس جمهور نسبت به فعالیت محسوس سوداگران انتقاد کرد.
فعالیت "کاسبان کرونا" در سایه غفلت مسئولان دولتی/ "دلالان مرگ" داد وزیر بهداشت را هم درآوردند
 به گزارش صدای بلوچ، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ورود ویروس کرونا به کشور و مرگ تنی چند از هموطنان مردم را نگران کرد.

متاسفانه جامعه هنوز در حوزه بهداشتی آماده مقابله با این ویروس نبود و به نوعی با اعلام مرگ دو نفر از کسانی که به این ویروس مبتلا بودند، جامعه دچار شوک شد. مردم برای اینکه از لحاظ بهداشتی برای مقابله با این ویروس خود را تجهیز کنند به داروخانه ها رجوع کردند.

داروخانه در این حوزه مملو از مردم نگران شد اما به یکباره اعلام شد که مراکز بهداشتی و داروخانه ها از موار ضدعفونی و ماسک خالی شده است.

در ابتدا دولت اعلام کرد که دیگر به داروخانه برای توزیع اقلام بهداشتی این کالاها را عرضه نمی کند و مردم از مراکز بهداشت و خانه های بهداشت این وسایل را تهیه کنند اما وقتی مردم به این مراکز رجوع می کردند با دست خالی باز می گشتند.

این درحالی بود که در مناطق پرتردد شهری شاهد فروش ماسک و لوازم بهداشتی با قیمت گزاف بودیم.

حتی دست فروش های مترو تهران نیز در این حوزه ورود کردند و ماسک و دستکش و ... با قیمت های گران به مردم عرضه کردند. در این شرایط به طور کاملا معناداری لوازم بهداشتی نایاب و از سوی دیگر گران شد.

این وضعیت در حالی بود که با توجه به اینکه در ماه گذشته کشور چین درگیر این بیماری بود و کارشناسان پیش بینی می کردند که شیوع این بیماری در کشورمان نیز اتفاق بیفتد، بایستی مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی در این حوزه خود را آماده و مهیا می کردند.

اما به نظر می رسد که در این حوزه به جای مسئولان ذی ربط دلالان و سوداگران دست به کار شدند و با انبار کردن لواز م بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی کننده به التهاب جامعه در این حوزه دامن زدند.

حالا اخباری از جای جای کشورمان به گوش می رسد که نیروهای خدوم انتظامی اقدام به کشف انبارهای مملو از مواد بهداشتی مانند ماسک می کنند که متاسفانه در مکان های نامناسب و غیربهداشتی نگهداری می شده اند.

وسعت این معضل تا جایی است که دیده می شود برخی از سایت های عرضه کالاها هم به جمع سوداگران مرگ و کاسبان کرونا پیوسته اند. این موضوع حتی موجب انتقاد جدی وزیر بهداشت شده است.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، طی نامه ای گلایه آمیز به رئیس جمهور با عنوان اینکه متاسفانه علیرغم پیگیری فراوان مقدار اندکی ماسک و لوازم بهداشت خریداری و بقیه تولیدات کشور وارد بازار سیاه شد، گفت: « همکاران اینجانب بدلیل اجبار شبانه‌روز در بازارهای مختلف و درنقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف می‌خرند.در ایامی که احتمال آلودگی مردم بدلیل عدم وجود اقلام حفاظتی و پیشگیرانه در خطرست، این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطر جمعی دارد که اینگونه جسورانه روبروی مردم و مسئولین می‌ایستد و به راحتی اعلام می‌کند که دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟»

وی افزود: «اینجانب تردید ندارم اگر عزم دستگاه‌های کشور بر حل مشکلی به این سادگی باشد نباید اینقدر شرمسار مردم و همکارانمان در سراسر کشور باشیم.»

چندی پیش نمکی در حاشیه مصاحبه تلویزیونی مطرح کرده بود که «ماسک ها در دست یه مشت دلال پدرسوخته مفت خور افتاده است.»

سئوال اساسی اینجاست که با وجود مسئولیت نهادهای مختلف دولتی از جمله وزارت کشور چطور سوداگران مرگ دست به کار شده اند و با خیال راحت دست به کار بازی با سلامت و جان هموطنان شده اند اما دولت در این عرصه نمی تواند کاری انجام دهد.

جالب است که کار به جایی رسیده است که نمکی تنها با دشمنام گویی به دلالان و نامه انتقاد آمیز به رئیس جمهور سعی می کند، این موضوع را مهم و دستگاه های ذی ربط دولتی را در کمک رسانی و حل این مشکل به تلاش و تکاپو وادارد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1022
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما